środa, 2 listopada 2016

Ciasto fit z truskawkami



Dużo ostatnio się dzieje u mnie... We wrześniu urodziłam drugiego synka, a że jest wielkim przytulakiem to nawet teraz piszę ten post trzymając go na rękach:) Jedynie kiedy śpi to mogę od niego odejść. Także powoli regulujemy sobie wszystko, więc nawet ostatnio na szybko wypróbowałam nowy przepis, który znalazłam na TU. Wszystko tak na prawdę zaczęło się wcześniej... Gdy moja siostra przyjechała do nas po porodzie, żeby mi trochę pomóc to narobiła zakupów typu mąka kokosowa, olej kokosowy, ksylitol itd. Ola gotuje bezglutenowo i bezlaktozowo, a w mojej kuchni nie miała takich produktów;p I tak zostało mi parę rzeczy, z których próbuje coś kombinować. I tak na pierwszy ogień poszło to ciasto. Jest bez cukru chociaż myślę, że fajnie pasowałaby do niego bita śmietana:) Mój starszy syn nie mógł się najeść tak mu smakowało! A oto przepis:


SKŁADNIKI:
  • 6 jajek rozm M
  • ½ szklanki mąki kokosowej
  • ¼ szklanki oleju kokosowego roztopionego lub oliwy z oliwek
  • 2 łyżki miodu lub syropu klonowego
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia*
  • świeże maliny (u mnie to były mrożone truskawki)

* proszek do pieczenia bezglutenowy


WYKONANIE:
  1. Piekarnik  nastawić na temperaturę 160 ºC funkcja grzania termoobieg lub bez termoobiegu na 180ºC. Formę o wymiarach 20 x 20 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Ja piekłam w tortownicy o średnicy 24 cm.
  2. Jajka ubijać wraz z miodem około 10 minut za pomocą miksera. Cały czas ubijając dodać olej.
  3. Mąkę przesiać wraz z proszkiem i dodać do masy jajecznej – dokładnie wymieszać aż wszystkie składniki się połączą – ciasto ma przypominać konsystencją budyń.
  4. Ciasto przelać do przygotowanej formy, wyłożyć na wierzch maliny i piec 25-30 minut lub do momentu kiedy patyczek włożony w środek jest suchy.

U mnie ciasto wyszło ciemne, ponieważ miałam mąkę kokosową odtłuszczoną i taki kolor miała. Kiedyś spróbuję z 'białą' mąką:) A jeśli Wy będziecie robić to dajcie znać jak smakuje:)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz