wtorek, 7 lutego 2017

Obłędne owsiane placuszki z jabłkiem

Ostatnie wydarzenia zmusiły mnie do przejścia na dietę wątrobową i przez to szukam różnych przepisów na łakocie, które mi za bardzo nie zaszkodzą:) Poza tym od jakiegoś czasu próbuję przemycać do domu jakieś zdrowe słodkości. Czasem się udaję;) Ja również jestem Łakomczuchem więc deser bez cukru musi mi na prawdę posmakować! I tak pewnego wieczoru szperałam w sieci w poszukiwaniu jakiegoś szybkiego do zrobienia łakocia. Coś bez mleka (jako mama karmiąca muszę również unikać mleka krowiego ze względu na skazę białkową mego młodszego królewicza), szybkiego, lekkiego i bez cukru. Tak natknęłam się na placki owsiane z jabłkiem na stronie Więcej niż odżywianie. Zakochałam się po pierwszym gryzie! Według mnie są obłędne i nawet moim chłopakom posmakowało. 

Składniki:
  • 2 duże jabłka
  • 1,5 szklanki płatków owsianych (np. górskie) ja dałam błyskawiczne, są drobniejsze
  • 2 jajka
  • 3 łyżki mąki orkiszowej (opcjonalnie) ja dałam 2 łyżeczki mąki kokosowej
  • 1,5 szklanki wody (może być mleko)
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • zdrowy tłuszcz do smażenia (masło klarowane, olej kokosowy)
  • kilka łyżek powideł śliwkowych (opcjonalnie) ja dałam dżem morelowy
Jabłka obrać i zetrzeć na grubych oczkach tarki jarzynowej. Dodać płatki owsiane, jajka, cynamon i wodę. Ewentualne dodanie mąki ułatwia przekręcanie placków podczas ich smażenia i nie rozpadają się.
Na patelni należy rozpuścić i dobrze rozgrzać odrobinę tłuszczu. Dużą łyżką nakładać placki i na początku smażyć je pod przykryciem, około 2-3 minuty. Potem zdjąć pokrywkę obracać i już bez przykrycia smażyć do czasu uzyskania złotego koloru.

Do ozdobienia można użyć płatków migdałowych i cynamonu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz