poniedziałek, 1 maja 2017

Placuszki z kaszy manny



Czasami mam tak, że chciałabym odmienić i zrobić coś nowego na śniadanie czy podwieczorek  mojemu starszemu synowi. Chociaż ta próba okazała się porażką, ponieważ na koniec i tak pytał się o parówki:P Za to mi bardzo smakowało! Placuszki szybko się robi, są lekkie i pyszne... Przepis zaczerpnęłam z agatagotuje.pl.



Składniki (ok. 15 szt.):
  • 1 szklanka kaszy manny (błyskawicznej)
  • 1 szklanka mleka
  • 2 jajka
  • 2 łyżki cukru z wanilią
  • 50 g masła

Kaszę mannę wsyp do głębokiej miski i zalej zimnym mlekiem. Odstaw na około 20 minut, aby wchłonęła płyn.
Po tym czasie dodaj cukier z wanilią, roztopione masło i żółtka, białka natomiast ubij na sztywno, po czym delikatnie wymieszaj z pozostałymi składnikami.
Na rozgrzaną patelnię nakładaj łyżką porcje ciasta. Placuszki smaż z obu stron na złoty brąz. Na patelnię nie wlewaj żadnego tłuszczu, wystarczy ten w placuszkach.
Podawaj z ulubionymi dodatkami.

 U nas sprawdził się dżem jabłkowy.
Ja zamiast dodawać masło smażyłam na oleju kokosowym.

Smacznego!:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz