środa, 28 stycznia 2015

Pavlova na czekoladowo

Ostatnio obchodziłam urodziny... Tortu nie robiłam ale za to inne słodkości. Na stole znalazła się m. in. słynna beza Pavlova. Niestety zdjęcia nie mam, ponieważ dosyc szybko się skończyła a ja nie pomyślałam. Pierwszy raz robiłam bezę. Dlatego też nie wyszła tak jak powinna ale wszyscy się nią zajadali:) Zamiast w górę to rozlała się po blasze czyli za bardzo rozsmarowałam, a za mało podciągnęłam do góry. Bitą śmietanę zrobiłam małosłodką. Dosypałam 2 łyżeczki cukru pudru. Natomiast na wierzch zamiast świeżych owoców zrobiłam frużelinę z truskawek. Och niebo w gębie!



Przepisy, podobnie jak poprzednie, zaczerpnęłam z bloga Moje Wypieki.

Oto link do przepisu na Pavlovą.

Z frużeliną też to był mój pierwszy raz i na pewno nie ostatni!:) Super sprawa. Pyszny a'la kisiel ze świeżymi lub mrożonymi owocami. Ja robiłam z mrożonymi, ponieważ nie sezon na truskawki. Można stosować jako polewę na ciasta, torty, desery ale również myślę, że fajnie by się sprawdziłam jako dodatek do masy w torcie czy innych wypiekach. Już nawet mam pomysł na tort z wykorzystaniem frużeliny... Ale o tym w innym poście za jakiś czas;)
A teraz podaję link. Ja robiłam z podwójnej porcji oczywiście.


Dokładnie z tego przepisu (Moje Wypieki) robiłam frużelinę:

Frużelina truskawkowa:
  • 500 g truskawek (świeżych lub mrożonych)
  • 2,5 łyżeczki żelatyny rozpuszczone w minimalnej ilości gorącej wody
  • 2/3 szklanki cukru (lub do smaku)
  • 1 łyżka soku z cytryny
  • 2 łyżeczki mąki ziemniaczanej rozpuszczone w 2 łyżkach wody
W małym garnuszku wymieszać truskawki z cukrem (mrożonych truskawek wcześniej nie rozmrażamy). Postawić na palniku o średniej mocy i podgrzewać do rozpuszczenia się cukru, nie doprowadzając do wrzenia (owoce puszczą sporo soku). Dodać cytrynę, wodę z mąką, wymieszać, zagotować i zdjąć z palnika. Rozpuszczoną żelatynę powoli wmieszać do owoców, uważając, by nie wytworzyły się grudki (można najpierw ją rozrobić z odrobiną soku z owoców, by nie była tak gęsta). Schłodzić, by sos owocowy zgęstniał. Frużelina powinna mieć konsystencję żelu-kisielu.

Róbcie, próbujcie bo jest pyszna! Smacznego!:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz