poniedziałek, 16 marca 2015

Muffiny kukurydziane z kawą



Na troszkę zniknęłam ale już jestem:) Dzisiaj serwujemy muffiny. Przepis wzięłam z mojej książki 'Pastelowe smaki'. Szczerze mówiąc robiłam je po raz pierwszy... W przepisie nie było kremu ale jakoś jak spróbowałam bez niczego jakoś tak czegoś mi brakowało. W związku z tym wymyśliłam sobie odrobinę czekolady:) Niestety nie miałam w domu papilotek ale to okazało się już w trakcie przygotowywania ciasta. Wyglądałoby wtedy o wiele ładniej ale smak przecież się nie zmienia. Ja znów robiłam z podwójnej porcji i wyszło mi z niej 18 muffin. Podaję przepis taki jak w książce.




Składniki:

  • 15 dag mąki pszennej
  • 10 dag mąki kukurydzianej
  • 2 łyżeczki kawy instant
  • 1/2 szklanki jogurtu naturalnego
  • 1/2 szklanki brązowego cukru
  • 1/2 szklanki oleju (ja w domu oleju nie używam a oliwę z oliwek i ją też dodałam zamiast oleju)
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/2 łyżeczki sody
  • brązowy cukier do posypania
Wykonanie:

Do miski wsypać suche składniki. Jogurt zmiksować z olejek i jajkami. Szybko wymieszać suche i mokre składniki.
Ciastem napełnić do 3/4 wysokości wyścielone papilotkami formy, posypać brązowym cukrem. Piec 20-25 min w piekarniku nagrzanym do temp. 200 stopni. Ciastka wystudzić.

Krem czekoladowy:
  • 100 g czekolady gorzkiej
  • 100 g czekolady mlecznej
  • 250 g miękkiego masła (ja wzięłam Kasię)
Wykonanie:

Obydwie czekolady rozpuścić w kąpieli wodnej. Masło zmiksować. Dodać czekoladę do masła i zmiksować. Przystroić według uznania.

Smacznego!:)







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz