sobota, 28 lutego 2015

Tort Szwarcwaldzki



Dzisiaj trochę klasyki czyli tort szwarcwaldzki. Mąż zażyczył sobie coś czekoladowo - wiśniowego na urodziny i wpadł mi w ręce przepis na ten tort. Już kilka razy chciałam go zrobić ale jakoś tak się trochę bałam i nie byłam do końca przekonana. No ale jak mąż chce to trzeba robić:) Przeglądałam kilka przepisów z różnych źródeł i skończyło się na Moich Wypiekach, prawie jak zwykle.



Robiłam tort w formie o średnicy 24 cm.

Składniki na ciasto biszkoptowe:

  • 150 g gorzkiej czekolady
  • 150 g miękkiego masła (dałam zwykłe masło, a nie margarynę)
  • 150 g drobnego cukru 
  • 6 dużych jajek
  • 150 g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
Wykonanie:

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej. Masło zmiksować z lekko ciepłą czekoladą, aż do gładkości. Kolejno i powoli dodawać żółtka i cukier cały czas miksując. Wsypać przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, dodać do masy i wymieszać. Białka ubić ze szczyptą soli na sztywną pianę i delikatnie wmieszać szpatułką do reszty ciasta.
Przelać do formy wyłożonej papierem do pieczenia i piec w 170 stopniach ok 30-40 min. Do suchego patyczka.
Ostudzić i przekroić na 3 blaty.

Poncz do nasączenia blatów:

  • 75 ml soku z wiśni (może być kompot, syrop z wiśni w puszce)
  • 75 ml nalewki/likieru wiśniowego
Wymieszać.

Składniki na masę wiśniową:

  • 150 ml kompotu z wiśni (lub syropu z puszki)
  • 2 łyżki cukru
  • 2 łyżki skrobi ziemniaczanej lub kukurydzianej
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
  • 50 ml nalewki/likieru wiśniowego
  • 700 g wiśni świeżych/zamrożonych/z kompotu/z syropu (po odsączeniu) 
Wykonanie:

Wszystkie składniki (oprócz wiśni) wymieszać w rondelku i podgrzewać do zgęstnienia (jak kisiel). Na koniec dodać wiśnie i delikatnie wymieszać. Odstawić do wystudzenia.

Składniki na bitą śmietanę:

  • 1 l śmietany kremówki 30%
  • 4 łyżki cukru pudru
Ubić śmietanę z cukrem pudrem.
Ja dodatkowo dawałam żelatynę, żeby śmietana byłą bardziej sztywna i zwarta.

Wykonanie tortu:

Na paterę położyć pierwszy blat. Nasączyć ponczem, wyłożyć połowę masy wiśniowej i bitą śmietanę. Ułożyć następny blat, nasączyć, wyłożyć pozostałą połowę masy wiśniowej i bitą śmietanę. Położyć trzeci blat, nasączyć. Resztą bitej śmietany udekorować tort po bokach i z wierzchu.
Do dekoracji można użyć gorzkiej czekolady oraz czereśni koktajlowych.

Smacznego!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz