niedziela, 17 maja 2015

Tort Vanilla Sky




Tort z okazji urodzin i imienin babci Zosi. Już dawno nie robiłam tortów w stylu angielskim, czyli całościowo oblekanych masą plastyczną. Co do kremu nie miałam pojęcia co zrobić. Nie chciałam, żeby masa się powtórzyła, a także żeby był słodki. I tak zrodził się pomysł na krem waniliowy z galaretką brzoskwiniową. Chciałam pójść również trochę klasykę tortów... Najprostsze okazało się najlepsze. Nie jest to zbyt pracochłonny tort. Najwięcej pracy pochłania dekoracja ale to już wedle uznania. Biszkopt zrobiłam kakaowy do tego wszystkiego i całość wyszła pyszna! Jeśli chodzi o nazwę poprosiłam o pomoc facebook'owiczów gdyż ja miałam całkowitą pustkę i tak moja znajoma Sylwia wymyśliła 'Vanilla Sky'... Strasznie mi się spodobało.


BISZKOPT

Składniki:
  • 5 jajek
  • 3/4 szklanki drobnego cukru
  • 2/3 szklanki mąki pszennej tortowej
  • 1/3 szklanki kakao
Wykonanie:

Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową.
Mąkę wymieszać z kakao i przesiać. 
Białka ubić i pod koniec ubijania dodawać łyżka po łyżce cukier. Następnie dodawać kolejno żółtka. Dodać przesianą mąkę wymieszaną z kakao i delikatnie wymieszać szpatułką. 
Dno tortownicy o średnicy 23-24 cm wyłożyć papierem do pieczenia. Nagrzać piekarnik do 160-170 stopni. Przelać ciasto do formy i wstawić do piekarnika na 35-40 min. (do suchego patyczka). Wyjąć z piekarnika i rzucić z ok 60 cm na podłogę. Odstawić do wystudzenia. Po wystudzeniu odkroić boki nożykiem i przekroić na 3 blaty.

KREM

Składniki:
  • 1 kg serka waniliowego
  • opcjonalnie aromat waniliowy dla wzmocnienia smaku
  • 2 łyżeczki żelatyny
  • galaretka brzoskwiniowa (smak można dobrać według uznania)
Wykonanie:

Galaretkę zrobić według przepisu na opakowaniu i odstawić do wystudzenia po czym wstawić do lodówki, żeby galaretka lekko stężała. Żelatynę zalać minimalną ilością zimnej wody i odstawić do napęcznienia. Serek zmiksować z aromatem. Po ok 10 minutach roztopić żelatynę w kąpieli wodnej. Dodać łyżkę do żelatyny i wymieszać. Następnie dodać żelatynę do reszty serka i zmiksować. 

PONCZ
  • szklanka wody wymieszana z sokiem z cytryny
WYKONANIE TORTU

Ułożyć pierwszy blat na paterze. Nasączyć 1/3 ponczu, wyłożyć połowę masy z serków, a na to połowę galaretki. Ułożyć drugi blat, nasączyć kolejną 1/3 ponczu, wyłożyć drugą połowę kremu i resztę galaretki. Położyć ostatni blat i nasączyć resztą ponczu. Dekorować masą plastyczną lub kremem wedle uznania. Mi zostało odrobinę masy więc posmarowałam wierzch żeby masa plastyczna lepiej się trzymała.

Smacznego!:)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz