poniedziałek, 28 września 2015

Ciasto drożdżowe z owocami




Ciasto drożdżowe z przepisu od mojej mamy... Jak to mama mówi: "Zawsze wychodzi"! Niestety robiłam dopiero raz ale wyszło:) Jest przepyszne, ze świeżymi owocami, a nawet bez owoców smakuje super! Pulchne, nie jest suche, po prostu niebo w gębie:) Mama dała mi dwa przepisy, także obydwa podaje. Ja robiłam z jednego ale można łączyć przepisy i też wychodzi!

PRZEPIS I

Składniki do miski wsypać warstwami według kolejności:

  • 5 szkl mąki
  • 10 dkg drożdży (rozkruszyć na mąkę)
  • 1 szkl cukru + cukier wanilinowy
  • 5 całych jaj (roztrzepać widelcem)
  • 1 szkl ciepłego mleka
  • ¾ szkl oleju
Wykonanie:

Przykryć ściereczką i odstawić na około 3 godz.. Następnie wymieszać , wyłożyć na blachę w kształcie prostokąta i posypać kruszonką ( ewentualnie położyć owoce + kruszonka). Ja dodałam jabłka z gruszkami, które wcześniej posypałam cynamonem.


Składniki na kruszonkę:
  • ½ kostki margaryny
  • ½ szkl cukru
  • ½ szkl mąki, troszkę cukru wanilinowego i szczyptę proszku do pieczenia.
Wykonanie:

Wszystkie składniki zagnieść.



PRZEPIS II

Składniki do miski wsypać warstwami według kolejności:
  • 7-8 całych jaj ( roztrzepać widelcem)
  • Szczypta soli
  • 10 dkg drożdzy (rozkruszyć)
  • 1 szkl cukru + cukier wanilinowy
  • 1 szkl ciepłego mleka
  • 1 szkl oleju 
  • 1 kg mąki
Wykonanie:

Wykonanie jak wyżej.

Smacznego!:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz