czwartek, 9 kwietnia 2015

Baba wielkanocna


 


Udało mi się zdobyć książkę Pawła Małeckiego z Lidla. Zdecydowałam się przetestować jakiś przepis w związku ze świętami. Wybór padł na babę wielkanocną. Wyszło fajnie i smacznie.
Przepis jest na formę o średnicy 18 cm, ja natomiast zrobiłam ją w dwóch formach silikonowych w kształcie barana i królika. Niestety baranowi zdjęcia już nie zdążyłam zrobić ale na szczęście jest królik!:)



A oto przepis...

Składniki:

  • 220 g cukru
  • 125 g masła (oraz niewielka ilość do wysmarowania formy)
  • 125 g margaryny
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
  • 170 g mąki pszennej tortowej (oraz niewielka ilość do oprószenia formy)
  • 80 g mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • otarta skórka z 2 pomarańczy
  • 5 jajek
  • 20 g kakao
Wykonanie:

Masło, margarynę, cukier i cukier wanilinowy delikatnie podgrzewamy i ubijamy razem na kremową masę. Następnie ciągle ubijając, powoli dodajemy jajka.
Do otrzymanej masy powoli wsypujemy przesianą mąkę i mąkę ziemniaczaną oraz proszek do pieczenia i delikatnie mieszamy.
Ciasto rozdzielamy na dwie części. Do pierwszej dodajemy kakao, a do drugiej otartą skórkę pomarańczową.
Formę do babki  smarujemy masłem i oprószamy mąką (silikonowych form nie trzeba niczym smarować ani oprószać). Powstałe dwa rodzaje ciasta wlewamy do foremki naprzemiennie warstwami. Pieczemy w piekarniku w temperaturze 180 stopni (termoobieg) lub 190-200 stopni (bez termoobiegu) ok. 60 minut. Dekorujemy cukrem pudrem lub polewą.

POLEWA:

Składniki:

  • 20 ml wody 
  • sok wyciśnięty z 1/2 cytryny
  • cukier puder
Wykonanie:

Łączymy wodę z sokiem z cytryny, a następnie mieszając, dodajemy cukier puder. Dodajemy tyle cukru, żeby otrzymać pożądaną konsystencję polewy.

Ja dekorowałam rozpuszczoną czekoladą (rozpuszczamy w kąpieli wodnej) i cukrem pudrem.

Smacznego!:)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz