wtorek, 21 kwietnia 2015

Muffiny jabłkowe z kruszonką



Dzisiaj u nas w piekarniku wylądowały muffiny jabłkowe z kruszonką. Mam sporo jabłek w domu, a szkoda żeby się zmarnowały. Tym bardziej, iż od dłuższego czasu coś za mną chodziło ale nie mogłam sprecyzować co to mogłoby być... Zdecydowałam się na ten przysmak i nie pomyliłam się! Robiłam je pierwszy raz, choć zabierałam się za nie wiele razy. Są przepyszne! Kruche z wierzchu, a w środku wilgotne i puszyste. Według mnie mogą być z kruszonką lub bez, z bitą śmietaną lub posypane cukrem pudrem, co tylko dusza zapragnie!:)



Przepis pochodzi z książki 'Muffinkowe poczęstunki'.

Składniki (z jednej porcji wychodzi 10 sztuk):

  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 2 szklanki grubo startych jabłek
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1/2 szklanki oleju
  • 2 jajka
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • po szczypcie soli, gałki muszkatołowej, kardamonu
Wykonanie:

Jajka ubić z cukrem na jasną masę, wlać olej, zmiksować. Dodać jabłka, mąkę połączoną z proszkiem do pieczenia i przyprawami, mieszać delikatnie, aż powstanie ciasto. Przełożyć do foremek wyściełanych papilotkami.

Kruszonka:

  • 1/4 kostki schłodzonego masła
  • 1/2 szklanki mąki pszennej
  •  1/3 szklanki cukru
  • 1 opakowanie cukru wanilinowego
Wykonanie:

Masło posiekać z cukrem i cukrem wanilinowym, wsypać mąkę i rozcierać palcami, aż powstaną grudki.


Muffiny posypać kruszonką. Piec ok. 25 minut w piekarniku nagrzanym do 190 stopni.

Smacznego!:)





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz