czwartek, 9 kwietnia 2015

Tort brzoskwiniowy

 


Tort robiłam z okazji 9 urodzin kuzyna-Stefana. Miałam pewne obawy co do tortu, że będzie zbyt mdły jednak wyszło fajnie.
Przepis pochodzi z książki  'Moje Wypieki i desery. Bezy, ciasta bezowe i torty' Doroty Świątkowskiej.



Zdjęcia robione podczas świąt także wybaczcie:)
Przepis podaję na blachę o średnicy 24 cm.

BISZKOPT:

Składniki:

  • 3/4 szklanki i 2 łyżki mąki pszennej
  • 1/4 szklanki i 1 łyżka mąki ziemniaczanej
  • 1 szklanka drobnego cukru do wypieków
  • 6 jajek
Wykonanie:

Wszystkie składniki powinny mieć temperaturę pokojową. Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę. Pod koniec ubijania dodawać cukier, łyżka po łyżce, dalej ubijając. Dodawać po kolei żółtka i ucierać. Oba rodzaje mąki wymieszać, przesiać i delikatnie wymieszać z ciastem szpatułką. Dno tortownicy wyłożyć papierem do pieczenia, nie smarować boków. Przełożyć do niej ciasto. Piec w piekarniku nagrzanym do temperatury 160-170 stopni przez 40 min. lub dłużej, do tzw. suchego patyczka. Gorące ciasto wyjąć z piekarnika i z wysokości ok. 60 cm upuścić formę na podłogę-wtedy biszkopt nie opadnie. Wstawić do uchylonego piekarnika do wystudzenia (ja nie wstawiałam).

Teraz napiszę tak jak jest w przepisie jednak ja tego nie robiłam:
Odkroić chrupką górę, pokruszyć i odłożyć do dekoracji tortu.

Biszkopt podzielić na 3 blaty. Boki biszkoptu oddzielać nożykiem od formy dopiero po wystudzeniu.

KREM:

Składniki:

  • 700 ml śmietany kremówki 36%
  • 6 batoników Milky Way (każdy o wadze 22 g)
  • 2 małe puszki brzoskwiń lub jedna duża 820 g.
Wykonanie:

Śmietanę przelać do garnuszka z grubym dnem, dodać batoniki połamane na małe kawałki. Podgrzewać na małym ogniu, mieszając od czasu do czasu, aż batoniki się rozpuszczą. Nie dopuścić do wrzenia. Masę ostudzić, przykryć folią i wstawić do lodówki. Kolejnego dnia utrzeć mikserem. Powinien powstać gęsty krem. Brzoskwinie z puszki odsączyć, syrop zachować. Połowę brzoskwiń osuszyć, pokroić w kostkę i wymieszać z kremem.

POLEWA:

Składniki:

  • 250 ml schłodzonej śmietany kremówki 36%
  • 200 g schłodzonego serka mascarpone
  • 2 łyżki cukru pudru
Wykonanie:

Śmietanę ubić z cukrem pudrem. Dodać serek mascarpone i wymieszać szpatułką (ja zmiksowałam na najniższych obrotach).

PONCZ:

Składniki:

  • 1 szklanka syropu z brzoskwiń 
  • 2 łyżki likieru cytrynowego lub brzoskwiniowego (dodałam sok z cytryny)
Wykonanie:

Szklankę pozostawionego syropu z brzoskwiń wymieszać z 1/3 szklanki wody i dopełnić likierem do otrzymania 1 i 1/2 szklanki ponczu.
Ja po prostu wymieszałam syrop z sokiem z cytryny.

WYKONANIE TORTU:

Jeden z przygotowanych blatów umieścić na paterze. Nasączyć go połową szklanki ponczu i posmarować połową kremu. Następnie na górę położyć kolejny blat i nasączyć go połową szklanki ponczu. Tort schłodzić, wkładając na godzinę do lodówki. Wierzch i boki wysmarować polewą ze śmietany i mascarpone. Boki obłożyć okruszkami biszkoptu. Drugą połowę brzoskwiń pokroić w półksiężyce i poukładać na wierzchu. Ponownie schłodzić.

Ja inaczej ozdobiłam, co z resztą widać na zdjęciach.

Smacznego!:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz