środa, 14 października 2015

Koronki

Obiecywałam już dawno przepis na koronki - dekoracje tortów i nie tylko. Przez jakiś czas nie piekłam zbyt dużo i nie zaglądałam na bloga, a później narobiłam sobie zaległości.
Przepis na koronki mam z grupy facebook'owej, do której należę. Jedna miła Pani napisała mi przepis po tym jak zobaczyłam jej cudowne koronki. Od dawna marzyły mi się takie ozdoby, więc zakupiłam sobie formę na stronie Sweet Decor, potrzebne składniki i wzięłam się do roboty. Z racji, iż posiadam jedną formę zajęło mi to sporo czasu , gdyż potrzebowałam sporej ilości koronki. Jednak było warto! Z resztą sami widzieliście mój tort na 50 urodziny rodziców.



Składniki, wszystko w małych łyżeczkach:
  • 1 x CMC
  • 1 x cukier puder
  • 2 x skrobia ziemniaczana
  • 2 x glukoza 
  • 4 x białko kurze
  • 100 ml gorącej wody
Wykonanie:

Suche składniki wymieszać, dodać wodę i białko.Mocno wymieszać widelcem. Mogą zrobić się kluchy. Cmc zostawić, aż napęcznieje i rozpuści się. Dodać barwnik: biel tytanowa, jest nośnikiem koloru. Potem dodać taki kolor jaki chcemy uzyskać. Suszyć w piekarniku w temperaturze 50 stopni przez 30 min. Trzeba uważać żeby nie przesuszyć. Albo suszyć całą noc w temperaturze pokojowej. Potem mokrym papierowym ręcznikiem przetrzeć koronkę tak, żeby wytrzeć nadmiar masy. Masa ma zostać tylko w rowkach foremki, a nie w przestrzeni między koronką. Zostawić jeszcze na chwilę koronkę żeby przeschła i delikatnie wyciągnąć.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz